Uit de recente poll blijkt tevredenheid over de aangeboden diensten. Daarnaast een aantal tips voor nog meer gemak en kwaliteit.
De poll, die we startten op 23 januari, had 59 respondenten. Dank aan iedereen die de poll ingevuld heeft!
Wat gebruiken jullie van onze digitale diensten?
Uit de resultaten blijken dit dat de meest gebruikte digitale diensten:
- de periodieke online nieuwsbrieven (Alert) (86,4%),
- raadplegen van onze website (78%) en
- het aanmelden voor webinars (59,3%).
Andere populaire diensten zijn het gebruik van het WENB-ledenportal (40,7%) en het beschikbaar stellen van agenda’s en vergaderstukken als lid van werkgroepen, expertisegroepen en directeuren overleggen (15,3%).
Onze digitale dienstverlening verdient volgens jullie een 7,4
De algemene tevredenheid over de digitale dienstverlening scoorde een gemiddelde van 7,4 op een schaal van 10. De meeste respondenten gaven een score van 7 of 8, wat aangeeft dat zij het over het algemeen als positief ervaren.
Dit vinden jullie belangrijk
De poll vroeg ook naar het belang van verschillende digitale diensten. Een gepersonaliseerd ledenportaal met overzicht van informatie zoals aankomende evenementen en documenten werd als zeer belangrijk beschouwd, evenals functionaliteiten voor leden van werkgroepen en het digitaal samenwerken in documenten.
Knelpunten, kansen en aanbevelingen
Hoewel de meeste leden tevreden zijn (helft respondenten ervaart geen knelpunten), werden er ook een paar knelpunten genoemd. Enkele respondenten gaven aan dat ze moeite hebben met het vinden van documenten op het ledenportaal en dat het hen onduidelijk is wat er überhaupt allemaal beschikbaar is. Een respondent merkt op dat de frequentie van de nieuwsbrieven te hoog is. Ook werd er aangegeven dat de mogelijkheid om met een helpdesk te kunnen chatten gewenst is.
Daarnaast werden de volgende aanbevelingen gedaan:
- Het uitbreiden van de diensten met AI-gestuurde hulp voor cao en wetgeving.
- AI-ondersteunende generator om te werken in documenten en overeenkomsten in werkgroepen, thema's.
- Benchmarktools
- Naast webinars ook platform met podcasts met experts over actuele thema's om terug te horen/ zien.
- Survey's inrichten over dienstverlening die de WENB inkoopt, als Zilveren Kruis of Loyalis om af en toe klantervaring op te halen (tbv evaluaties).
- Een 'hulplijn' waar leden hun vragen kunnen stellen en de antwoorden openbaar worden gemaakt.
We gebruiken de uitkomsten van deze poll om onze digitale dienstverlening verder te verbeteren en beter in lijn te brengen met de behoeften van onze leden.